Saturday, March 9, 2013

Pengalaman Belajar Memandu-Part 2

Bismillah..

Alhamdulillah syukur sebab aku dah dapat buat QTI tadi dan dh book test JPJ isnin depan..=)

Bayangkan hari ni sampai2 terus cikgu ajaq pasai parking, tiga penjuru,bukit..First time kot..Setiap satu aku buat 4X dan alhamdulillah cikgu cakap aku dah boleh amek QTI terus lepas blajaq td..Aku rasa kali ni aku lg tenang dan confident bawak keta which is better than kt jalanraya time mula2 blajaq dulu.. Namun begitu, aku ada jgak tersilap step time pusing stereng tu especially kt parking..Kdg2 lupa kena pusing brapa kali..Yg utk 3 penjuru plak, ada cket error yg aku buat sebab keta senget cket dan berhenti lebih 2x..Utk yg bukit lak, mula2 kena undur cket sebab terlepas kon..Then da sampai bawah tu,enjin mampus lak..haha..Tapi cikgu tu kata tkpa,just teruskan..Aku naik bukit mcm biasa dan alhamdulillah dapat berhenti selari dengan kon.. Lpas tu berjaya jgak la turun..Untuk jalanraya plak, okay ja wlaupun ada jgak tersilap masuk gear..hehehe..Tapi alhamdulillah dlm error2 yg aku buat, cikgu tu still bagi jgak aku lulus utk QTI..Terima kasih la noh! hehehe..




Jadi, aku ada lg 2 jam latihan untuk esok dan ingt cam nak tmbah lg 1 jam sblum jpj mnggu depan..Semoga Allah permudahkan urusan aku dalam mendapatkan lesen P neyh..Oh yaa.. jgn lupa ya kwn2, before start bawak, baca doa kenderaan dulu dan selawat banyak2.. InsyaAllah kita akan jadi tenang ja bawak keta.. I've tried, and it works.. Rasa tenang ja, dan tak kalut mcm dulu dh..
Alhamdulillah..=)



No comments:

Post a Comment